Tuesday, January 18, 2011

obses cantik

Cantik. semua orang nak jadi cantik kan. saya pun nak jadi cantik. macam hanis zalikha. hehe..(koya sungguh saya).
ok, back to the topic. nak jadi cantik adalah tidak salah sama sekali malah amat digalakkan demi kepentingan diri sendiri jugak kan. tapi yang jadi salahnya bila ada orang terlalu obses nak jadi cantik sampai tak sedar yang sebenarnya dirinya yang dulu lebih cantik daripada dirinya sekarang(setelah menghabiskan bnyak duit dan masa utk mencantikkan diri). pendek kata nak cantik punya pasal sampai memakan diri sendiri. for me, every person have their own personal attraction to make people see them beautiful. the point is, kita kena jaga kecantikan yang Allah anugerahkan.


tajuk entri kali ni bunyi macam artikel dalam newspaper je kan..hehe..actually saya bukannya nak repost artikel newspaper tu. tujuan saya di sini adalah untuk meluahkan apa yang terbuku di hati kerana saya perasan ada kawan saya yang saya sayangi jadi obses cantik..sob..sob..sob..:'(

kisah kawan A: dulu saya kenal dia dengan dia berbadan gempal.sekarang dia dah cantik and slim. tapi saya rasa macam dah tak kenal dia sejak dia dah jadi cantik. dulu A sangat periang, baik hati, agak2 macam innocent gitu lah..tapi sekarang saya nampak dia macam poyo je..dan semakin angkuh..huhu..dan yang paling tak boleh blah, dia lebih pentingkan the way she looks rather than me! feel like losing her day by day..:(

kisah kawan B: saya kenal B gitu2 je..tak rapat sangat..B pun berbadan gempal jugak dulu dan sekarang dah cantik dan slim like A..ok sama je kan..tak..lain ye..si B ni kulit dia tak cantik sangat becoz banyak jerawat..so, dia pun try la macam2 produk dan rawatan kulit..at last she got her dreamed skin ever la kan..but one day she said that she still did not satisfied with her skin face so she try another product and the result is sucks! dan sekarang B masih lagi mencari-cari produk yang sesuai untuk kulitnya. saya tengok kulit B sekarang sangat menderita akibat daripada sikap tuannya yang tak berperikekulitan itu..huhu..sad~

itu la ceritanya..rasenya anda semua faham kot apa yang nak disampaikan di sini..maklumla, saya ni baru je belajar nak menulis blog..hehe..

last but not least, jaga kecantikan anda..JAGA tau..jangan jadi obses!
sekian..:)

No comments:

Post a Comment